Také vám posledních pár let připadá, že je na té taneční scéně hrozná nuda? Stále se mluví o těch samých jménech, ta si jen prohazují místa v žebříčcích oblíbenosti a nováčci to mají čím dál těžší, aby se o nich alespoň slůvkem média zmínila… Dvoučlenný projekt Southeast si však loni na nezájem rozhodně stěžovat nemohl! Práce šla oběma mladým pánům hezky od ruky a když se tedy objevili tady v Praze, skočili jsme na pizzu a já je v rámci naší rubriky Speed 8 DJ Stars vyzpovídal. Asi mi dáte za pravdu, že loni jste na poli elektronické muziky poměrně zabodovali. Namátkou můžu zmínit spolupráci s brazilským producentem Marcellem K2, DJem Orbithem, ale i vydání vašeho výlisku u německé značky Frisbee. Pojďme to vzít ale hezky od začátku a zavzpomínejme na roky dávno minulé… Jak vypadal ten start, než se takové úspěchy dostavily? Hubiss: Já jsem taneční hudbu začal poznávat v roce 96´, možná 97´. Tehdy jsem hodně chodil do břeclavské Koruny, kde frčely v té době ještě tzv. rave a house párty. Takový ten správný androš, který tu teď docela chybí... No a vzhledem k tomu, že mě tak nějak od malička baví elektronika a koumání nad střevy elektronických mašinek, tak jsem si sestrojil mixák (který mimochodem funguje výborně dodnes), k tomu natunil pár starších gramofonů a začalo se mixovat. :) Jergen: U mě to bylo o maličko později, tuším, že asi v roce 1998 jsem se začal řadit mezi ty prudiče, kteří na diskotékách kecali DJům do toho, co mají zahrát, aby člověka patřičně uspokojili. :) Tenkrát jsem se vrátil z návštěvy Anglie a to jak to tam žilo, mě neskutečně nakoplo. Takže tehdy jsem se vlastně taky poprvé dotknul gramofonů. S Pavlem jsme se poznali asi o rok později na diskotéce v Mutěnicích, kde v té době kupodivu frčel i androš a také jsme si spolu poprvé zahráli. Takže jestli dobře počítám, desky už pouštíte osm let… Jak dlouho už ale skládáte vlastní tracky a na čem probíhaly ty první osahávačky? Hubiss: U mě to bylo zhruba v té době. Na svém prvním počítači, myslím že to bylo AMD 300MHz, jsem se doma prohraboval všemožnými hudebními programy a zkoušel, co to všechno umí… A diky tomu vznikaly různé zvukové studie. :) Později přibylo několik hardwarových mašinek, které momentálně nahradil opět počítač... Jergen: Já jsem si prošel hudebkou (kde jsem měl základy hry na klavír a kytaru), v jedenácti jsem si začal hrát s Fast Trackerem, ve čtrnácti s gramofony a tak to šlo postupně dál. Za těch pár let se neskutečně posunula směrem kupředu technika, vy jste stihli nasbírat zkušenosti, takže jak vlastně vypadá alespoň v kostce vaše živé vystoupení? Jergen: Mozkem našeho živáku je program Ableton, který nám díky svým obrovským možnostem dovoluje dělat téměř všechno, co potřebujeme. K tomu používáme dva notebooky, midi kontroler UC-33 pro úpravu zvuku a klávesy Evolution. Hubiss: Dříve jsme používali ještě groovebox Roland MC-909. Jinak občas zapojíme do našeho vystoupení nějakou mašinku, co se zrovna namane, třeba Korg MS-10, nějaký efektor nebo klidně jen mikrofon. :) Ve vašich promo materiálech jsem se dočetl, že už máte za sebou přes padesát vystoupení. Je každé jiné? Necháváte se strhnout atmosférou a vše vyrábíte přímo na místě, nebo jak to vlastně ve finále všechno vypadá? Pokud máš pocit, že vlastně v klubu předvedeme obsah notebooků a komponujeme přímo na pódiu, tak to tě asi zklameme… Všechny naše věci musíme předem předpřipravit, pouze to v návaznosti na atmošku, prostředí a třeba hrací čas jinak efektujeme, skládáme či různě doplňujeme, protože ono není technicky možný přijít na vystoupení absolutně nepřipraven. To si netroufne vlastně nikdo po celém světě! Samozřejmě vystoupení neustále doplňujeme o nové věci, na kterých zrovna pracujeme a díky tomu je vlastně i svým způsobem testujeme na publiku. Pak je ve studiu na základě toho ještě předěláváme. Když se ohlédnete za uplynulým rokem, které vystoupení ve vás nechalo vzpomínky na celý život? Kde jste měli největší odezvu na váš výkon? Jergen: Pro mě to jednoznačně bylo hraní na Slovensku, na letišti v Senici! Když přemýšlím nad tou odezvou, tak myslím, že asi loni na SOL, když Orbith zahrál jednu z našich společných skladeb a celá hlavní stage měla ruce nahoře, to byl fakt super pocit, když vidíte, že vaše tracky na lidi fungují. Trošku jsem se tím zbavil mindráku, protože myslím, že dřív jsme s tím měli občas problém, dostat lidi správně do varu. Hubiss: Mě to taky hrozně bavilo na Summer Of Love. Super bylo, jak k nám při hraní dorazila Sian Evans z Kosheen v dost podroušeném stavu a ptala se, kde máme mikrofon, že nám do toho bude zpívat… :) Jak je to naopak s plánovanými vystoupeními? Kam byste naše čtenáře chtěli pozvat? Rozhodně 24. února na další Apokalypsu, která se ponese ve schranzeovém duchu. My se netajíme heslem: “Pryč se schranzem!” a budeme moc rádi, když si lidi najdou čas i na naše vystoupení, které schranzeové rozhodně nebude. :) No a třeba 10.2. si nás můžete poslechnout v pražské Roxy. Na začátku jsme mluvili o vašich úspěších v loňském roce, co vás čeká v nejbližších měsících? Moc bychom si přáli, aby už konečně Orbithovi vyšel ten dlouho slibovaný debut, protože hudba stárne strašně rychle a vzhledem k tomu, že jsme se na desce značnou měrou podíleli, neradi bychom přišli mezi lidi s poněkud vyčpělým zvukem. Kromě toho 13. ledna se uskutečnila premiéra muzikálu, v němž je také hodně naší muziky. Jinak usilovně pracujeme na nové desce a promo setu. Databáze DJs u nás vzniká ve spolupráci se Speed 8, takže i vás se zeptat musím… Vyzkoušeli jste někdy tzv. „smart drugs“ a co si o nich myslíte? Smart drugs nepovažujeme za nic špatného. Nejsou ničím ilegálním, protože se s nimi setkáte od energy drinků, přes doplňky stravy, různé vitamíny až po specifické léky. Navíc v dnešní poměrně uspěchané době mohou být přínosem. Každopádně nic se nemá přehánět. Rád bych vám oběma poděkoval za příjemné povídání a popřál ještě více úspěchů s vaší produkcí i živým vystupováním a doufám, že si vás budu moct také někdy vychutnat tady v Praze! Bylo nám potěšením a rádo se stalo

Ptal se Myclick v lednu 2006 Převzato z: techno.cz Foto: Mishu Pino