Německý label Trust In Music není potřeba si představovat. Neurofunkové osazenstvo si určitě vzpomene na hitové release od Rregula & Dementia, Phace, Proktah, Nphect, Neonlight a samozřejmě i na pecky od Rida, Morebeat a nově i od Computerartista. Dan Ignite, majitel labelu, koncem roku rozjel sublabel s názvem Katakis. V rozhovoru Dan představí sebe, svůj nový label a zabrousíme i zákulisí Trust In Music. TRiM rozjel Dan Ignite koncem roku 2006 a na prvním releasu se dokonce i spolupodílel jako co-producent. Větší pozornosti se labelu dostalo o necelé dva roky později, kdy svým debutem Proktah, zejména pak Remix od Phace, dostal label do velké hry. Za šest let existence zde vyšla velká plejáda vinylů i digital releasů, které asi těžko ušly setům djů. Jelikož má TRiM už jasně vytyčenou cestu neuro/tech drumandbass labelu a Dana mrzelo, že čím dál víc odříkává volnějšího drumandbassu, rozhodl se jednoho pěného odpoledne založit sublabel s názvem Katakis. První release na něm vydali Wintermute a v pátek jde s velkým EP do prodeje legendární Apex. Omega Point EP je typickou hrou, jakou Apex předvedl ve svých releasech na Subtitles, nebo v remixu Epidemic pro Neonlight.  Stejně jako label sám, tak i toto EP bude alternativou s důrazem na kvalitu, ale méně na ostrost nejen pro producenty TRiM.   Čau Dane, jak se máš? Ahoj Romane, dnes se citim hodne dobře, diky Můžeš mi říct něco o sobě a Tvém labelu? Provozuji Trust In Music, drumandbassový label zaměřený na techy a neurofunk, který byl založen v letech 06/07. Osobně jsem se dostal k drumandbassu zhruba před 9-10 lety, nedlouho na to jsem se rozhodl zapojit se víc než jen djingem či poslechem a moje nadšení pro tenhle žánr žije dodnes. Abych pravdu řekl, label Trust In Music jsem začal sledovat až později, s prvním releasem na kterém se objevil Proktah, tedy až dva roky po té, co na něm vyšel první release. Do té doby jsem o něm neslyšel. Jaké byly začátky labelu? Haha, ty si ho ještě pamatuješ. Právě tenhle release to celý nakopnul. Ze začátku to bylo těžký zrovna tak jako dneska. Ten hlavní rozdíl je ale v tom, že tenkrát se dalo prodat 500-1000 vinylů; to je dneska zhola nemožný i když máš ta největší jména a největší pecky. Proč ses rozhodl založit Trim a proč neuro? To byl logický vývoj (ahoj Bukeme (vtípek v narážce na slavnou sérii Logical Progression LTJe Bukema, pozn. redakce)), dělal jsem tou dobou dje už okolo 4let a ve své podstatě to máš stejný. Jako dj hraješ desky, který považuješ za dobrý a jako majitel labelu vybíráš hudbu, která se bude prodávat. Zaměření TiM nebylo ze začátku tak striktní, representovalo můj djskej vkus. Toho času jsem hrál z drumandbass všechno možný – liquid, jump-up i (ragga)jungle se objevoval v mých setech. Ale osobně jsem dával čím dál víc přednost tech/neurofunk drumandbassu a taky mi brzy docvaklo, že je není zrovna dobrý nápad vést label, co nemá soudržný zaměření. Můžeš mi říct více o Tvém novém labelu a na co se zaměří? Po prvním releasu to vypadá, že to bude více o liquidu než neurofunku, mám pravdu? Částečně. Definitivně to nebude ten typ „liquidu“, který produkuje Hospital. Jak jsem už říkal, nikdy jsem se neomezoval jen na jeden směr v dnb a vždycky mi přišlo trochu škoda, že nemůžu na Trust in Music vydávat kopec vyklidněného (chill out) nebo za okrajového (leftfield) dnb, protože jako label má už svoji tvář danou.  Takže jsem sakra šťastný, že teď mám tohle nový děcko, kam můžu ládovat jiný formy drumandbassu, určitě to nebude label čistě pro liquid, spíš bych tomu říkal deepový, minimal, leftfield a experimentální drumandbass. Začal jsi rovnou s takovou legendou jako je Apex, jak k tomu došlo? Apex udělal remix tracku od Neonlight pro Trust in Music už před nějakou dobou, to jsme dohodli ještě na dálku. Přistěhoval se do Berlína brzy poté a nějak jsme se dali dohromady a poznali. Myslím že mi věřil, že se o jeho tracky dobře postarám, takže mi je dal přestože původně nebyly určený pro Trust in Music. A já jsem si říkal, že to je dobrý moment pro založení nového labelu zaměřeného na deepovější drumandbass. Jaké formáty připravujete pro Katakis? Nebude na vinylu. A upřímně jsem dost rád, že jsem se vyhnul diskusi jestli věci z Katakis mají vycházet i na vinylu nebo ne, bude to čistě digitální label. Pravděpodobně budou i cédéčka, ale ne vinyl. Jak jsou na tom vinyly dnes? Vypadá to, že stalé více a více lidí se soustředí na digitaly z důvodu nižší ceny. Mno, získat zpět výrobní náklady je téměř nemožný a to nemluvím o důstojný platbě producentům.  Teda rozhodně ne pro tak malý labely, jako je ten muj. Ty „větší“ určitě budou dál vydávat na vinylu ještě nějaký čas, ale ani oni už na tom nemůžou moc vydělat. Jsou to primárně producenti, kdo chtěj vinyl, zvláště pak ti, co ještě žádný nevydali. Je to jako závod o to dostat svůj track na fyzický medium ještě předtím než to skončí úplně (vydávání vinylů). Je mi líto, že vinyl umírá, vždycky jsem byl dj co miluje vinyl a přešel jsem na digital opravdu hodně pozdě, ale holt před dvěma lety jsem se s vinylem rozloučil. Nevěřím, že prodeje ještě někdy stoupnou a tudíž by nebylo zrovna promyšlený založit teď label se záměrem vydávat vinyly. Na Trust In Music vychází jména z různých koutů světa, tedy i od nás, z Česka. Určitě Ti chodí spousta demáčů, posloucháš vše co Ti producenti pošlou, nebo Ti někdo pomáhá s výběrem? Jsem z toho nadšený, vlastně to, že se seznámíš s tolika lidmi z celého světa je pro mě jedna z hlavních motivací pro práci na labelu. Schránku mám narvanou pravidelně, bohužel však jen málo z toho jsou klenoty. Za mnou a Trust in Music stojí taková malá rodina, lidi co mi pomáhají s akcema, propagací a někdy i A&R (vyhledávání nových talentů), ale nikdo z nich nedělá pro Trust in Music oficiálně, takže z 95% je to one-man-show. Ale poslední slovo, ohledně toho co se vydá a co ne, je na mně. Rád bych se zeptal na album Paradigm Shift od Axioma. Není škoda, že některé tracky z alba nevyšly na vinylu, jak bylo v plánu? Jo to album miluji a samozřejmě se mě lidi ptali, proč to nevyšlo na vinylu. Zvenčí je to asi těžký pochopit proč je čím dál míň vinylů, ale ja mám taky závazky udržet label finančně nad vodou. Když se vinyl dost neprodává tak se musí udělat jinak a abych byl upřímný, tak jsem byl fakt rád, že to Axiom cítil stejně. Netlačil na to, abychom to vydali na vinylu. Nedávno byla ukončena soutěž o remix Neonlight Feat. Miss Redflower - Dessert. Přišlo dost remixů? Máš už nějaký typ na možného vítěze? Můj favorit je zatím remix od Computerartist :) Tak to máš dobrý rádce, neboť Computerartist tu soutěž vyhrál. Bylo to těžký rozhodování, protože tam byly skvělý remixy třeba od Redject, Ovey, Glyph, Bowsar atd. Ve finále jsme měli neuvěřitelných 114 remixů ve schránce a nemusím říkat, že jsem měl fakt radost z toho, kolik lidí se zapojilo. Prozraď plány na rok 2012 pro oba labely. Bude to znít očekávatelně, ale chceme vydávat dobrou hudbu. A mimo to je čim dál důležitější abych byl dobrý promotér producentů svého labelu. Vydávání hudby je sice cool, ale je to taky ten nejpodělanější „průmysl“, s nímž lze v dnešní době začít. Takže primárně nacházím zadostiučinění v tom, když vidím že můžeme pomoct producentům najít se jak hudebně tak se tím možná i uživit. Díky moc za rozhovor a přeji ať se daří a hromadou dobrých beatů! Ja děkuji Tobě Romane a zdravím všechny do Česka!! Zdarec

Připravil: Soldik